piątek, 7 lutego 2014

Szkolenie :: Zarządzanie sobą w czasie

Codziennie staramy się oszczędnie gospodarować naszym kapitałem. Jeżeli zauważymy, że udało nam się zaoszczędzić, lub nie przekroczyć ustalonej kwoty czujemy się dumni z siebie.

Dzięki szkoleniu uczestnicy:

  • poznają praktyczne narzędzia i metody zarządzania sobą w czasie,
  • dowiedzą się, jak efektywnie zaplanować dzień pracy,
  • zdobędą umiejętność ustalania priorytetów i wypracują metody efektywnego planowania działań,
  • poznają reguły wyznaczania celów i przećwiczą stosowanie ich w życiu zawodowym i prywatnym,
  • określą przeszkody i bariery utrudniające efektywne zarządzanie swoimi działaniami,
  • zidentyfikują typowe czasopożeracze, określą przyczyny oraz wypracują sposoby na ich wyeliminowanie,


Program szkolenia:

Moduł I (1,5 godz.)
Czas to kapitał. Biznesowe postrzeganie czasu

Niezależnie od naszego wieku, płci, pozycji społecznej, zasobności portfela w osiąganiu czegokolwiek czynnikiem, który nas ogranicza jest czas. To najbardziej sprawiedliwe dobro. Nie da się go niczym zastąpić. Dlatego też z kapitału tego należy korzystać rozsądnie, starannie go inwestować i wykorzystywać w najlepiej pojętym interesie. Uczestnicy zapoznają się z generacjami zarządzania czasem, a poprzez burze mózgów i ćwiczenia uświadomią sobie fakt, że bez umiejętności świadomego zarządzania swoimi codziennymi zadaniami nie osiągną zamierzonych celów.

  • Czas to pieniądz. 4 Generacje zarządzania czasem.
  • Współczesny człowiek a postrzeganie czasu.
  • „Kamienie i piasek”. Efektywność a efektowność.
  • Kategorie czynności.

Moduł II (1,5 godz.)
Właściwy kierunek. Praca w oparciu o cele

W dobie tak ogromnego przyspieszenia i ciągłych zmian tylko osoby, które potrafią określać cele do których zmierzają, są wstanie osiągnąć harmonię i satysfakcję z codziennych czynności, zmierzyć się z trudnościami, mieć motywację i widzieć sens swoich wysiłków. Brak jasno sprecyzowanych celów nie przynosi oczekiwanych rezultatów, sprzyja chaosowi i koncentrowaniu się za sprawach doraźnych. W trakcie modułu uczestnicy poprzez ćwiczenia indywidualne i grupowe nabędą umiejętność wyznaczania celów, świadomego i realnego szacowania środków i czasu potrzebnego do realizacji zadań.

  • Zasady formułowania celów.
  • Wyznaczanie celów długo i krótkoterminowych.
  • Kategorie czynności.
  • Szacowanie czasu trwania czynności.

Moduł III (1,5 godz.)
Dopina, czy idzie na całość. Style zarządzania czasem

Nie można dopuścić, aby czas panował nad naszymi działaniami. Nie można zarządzać czasem, ale można zarządzać sobą w czasie. Właściwa organizacja pozwoli uniknąć stresu związanego z codziennymi obowiązkami. Poznanie poprzez testy autodiagnostyczne i kwestionariusze swoich silnych stron i obszarów do rozwoju związanych z zarządzaniem sobą w czasie pozwoli na przejęcie kontroli i w wielu przypadkach umożliwi pogodzenie pracy zawodowej z życiem osobistym.

  • Typologie stylów zarządzania czasem.
  • Diagnoza swojego stylu zarządzania czasem.
  • Nawyki i przekonania utrudniające efektywne wykorzystywanie czasu.
  • Analiza indywidualnych czynników blokujących efektywność pracy.

Moduł IV (1,5 godz.)
Priorytety, czyli od czego zacząć

Generał i prezydent USA powiedział: To co ważne rzadko bywa pilne, a to co pilne rzadko bywa ważne. Narzędzie jakim jest Macierz Eisenhower’a. pomaga skutecznie ustalać hierarchię naszych działań. Priorytetyzacja jest podstawową zasadą rozróżnienia rzeczy ważnych i pilnych. Uczestnicy podczas modułu wypracują metody radzenia sobie z prawidłowym kategoryzowaniem działań, planowaniem dnia pod kątem efektywności i kolejności wykonywanych obowiązków oraz zastanowią się jak unikać wszystkiego, co nie prowadzi do celu.

  • Fotografia dnia.
  • Pułapki przy ustalaniu priorytetów.
  • Prokrastynacja, czyli syndrom studenta.
  • Macierz Eisenhowera, czyli co ważne, a co pilne.
  • Sposoby radzenia sobie czasopożeraczami.

Moduł V (1,5 godz.)
Dobre praktyki, czyli kilka słów o efektywności

Często szukamy jakiejś tajemnej wiedzy, która pozwoli nam być bardziej efektywnymi – realizować zadania skutecznie i w określonym czasie. Poznanie i „przepracowanie” kilku prostych zasad i reguł, praktycznych wskazówek pozwoli na niewyważanie już otwartych drzwi i sprostanie codziennym wyzwaniom, zarówno tym zawodowym, jak i prywatnym.

  • Krzywa wydajności
  • Czas zarezerwowany i czas dostępny - czerwone i zielone godziny.
  • Planowanie rezerw czasowych.
  • Efektywne zarządzanie zebraniem i spotkaniami firmowymi.